Augusztusban felvettük a kapcsolatot az Óbudai Önkormányzat civil szervezeteivel és nagyon kedves fogadtatásban részesültünk. Olyannyira, hogy dr. Kiss László polgármester úr fogadott minket az irodájában egy hosszabb beszélgetésre.
Az alábbi pontokról beszéltünk:
A békásmegyeri gördeszkapálya hibáiról, amik főleg abból adódnak, hogy nem betonból készült a pálya. Ez jelentős karbantartási költséget jelent az önkormányzatnak minden évben.
A Folyamőr utcában az újonnan épülő Waterfront City lakóparkkal szemben épített pump trackről. A pumpa pályát murvával szórtak körbe a gazosodás miatt, emiatt viszont a pályára is bekerülő apró kő darabok balesetveszélyessé teszik a pályát.
A Flórián térre tervezett fa alapanyagú pálya körüli problémákról: ahogy a békásmegyeri pálya is, úgy ez is pár éven belül jelentős karbantartási költséget fog igényelni évről évre, illetve egy ilyen pálya zajelnyelő képessége sem megfelelő egy olyan környéken, ahol Magyarország legnagyobb lakóépülete található (Faluház).
A Laktanya utcai/ Óbudai skatepark kialakítási problémáiról: mivel nem öntött, dilattált vasbeton a pálya alapja, hanem aszfalt, a talaj rengeteg helyen jelentősen megrepedt, ami balesetveszélyessé teszi a használatát.
Az Országos Görpark Programban rejlő lehetőségekről.
A polgármester úr nyitottsága a témákra egészen magával ragadó volt és reméljük, hogy egy hosszútávú sikeres együttműködést tudtunk megalapozni.
Reméljük, hogy idővel minden felsorolt pont megoldódik/ lesz rá megfelelő reakció, de az elsődleges kérés az volt egyesületünk felé, hogy egy fontossági sorrendbe szedett állapotfelmérést végezzünk el az Óbudai Skateparkon, amit Szabó Márton és Grabecz Ákos el is készítettek és elküldték azt a polgármesternek (az oldal alján megtekinthető). Dr. Kiss László pár napon belül el is indította a karbantartási folyamatot, amiben egyesületünk is részt vehetett. Ennek eredménye a mai napon született meg.
A pályán található összes beton repedést kipótolták egy Sopro HFE Epoxi flaszterfuga nevű anyaggal, ami reméljük, hogy időtálló lesz. Habár mivel a pálya aszfaltból készült, ezért tudjuk, hogy ez csak időleges javítási munka, hiszen az igazi megoldás az lenne ha az aszfaltot felbontva kerülne megfelelő borítás a pályára. Az első teszt gurulások mindenesetre abszolút pozitívak. Illetve a korábban 50 cm magas talajkorlátot visszavágták 35 cm magasra, ami a gördeszkázáshoz ideális talaj korlát magasság.
Reméljük mindenkinek tetszik majd az eredmény!
Amennyiben bármi észrevételetek lenne a pályával, a javításokkal, vagy az ország területén lévő másik pályákkal, kérjük keressetek minket bizalommal és igyekszünk képviselni titeket az önkormányzatotoknál.